כבר בימים עברו משחר ההיסטוריה האנושית מבנים ובניינים ברחבי העולם עוצבו ותוכננו על ידי אדריכלים. מבנים שעוצבו על ידי אדריכל לרוב מאפיינים את רוח התקופה. קיים קשר הדוק בין עיצובי האדריכלים לחומרים ואלמנטים הקיימים. כלומר עיצובו של אדריכל משקף התפתחות הן טכנולוגית והן באופן בו בונים את המבנה והחומרים שבשימוש. אדריכלים בשלבי תכנון מבנים מושפעים באופן ישיר מהטכנולוגיה הקיימת באותו זמן נתון. מבנים משמשים למגוון שימושים כגון אכלוס ומגורים, להכלת בני אדם ( גם אלו שאינם בחיים) אפילו עבור פסלי שיש ואבן.

מה כולל מקצוע האדריכל?

מקצוע האדריכל מתעסק עם חללים של מבנה ואופי השימוש של אותו חלל. בנוסף אדריכלים מייחסים חשיבות גם לדרך בה משתלב המבנה שתוכנן עם הסביבה שלו. אדריכל מייצר יחסים בין חלל ריק של המבנה לבין הסובב אותו וכמובן תכנונו של האדריכל מאפשר את השימוש המקסימאלי שנעשה באותו חלל. מאז ומתמיד אדריכלים היו בעלי הבנה של קראת תרשימים ראייה דמיונית של המבנה המוגמר ובנוסף יכולות הכנת של תרשימי ביצוע עבור אנשי המקצוע השונים.

אדריכל בעבר

אדריכל בעבר היה איש בניין לכל דבר השם המקורי הוא ארכיטקט שפירושו רב בנאי, אדריכלים בעבר היו מעבר לאחראים על תכנון ועיצוב המבנה גם הבנאים הראשיים שאין עליהם עוררין. בתחילת המאה ה 19 מקצוע הארכיטקט פוצל לתת מקצועות והאדריכל אחראי על התכנון והעיצוב, תכנוני הקונסטרוקציה עברו לידי מהנדסים והבניה כמובן לבנאים.

אדריכלים בימינו

אדריכלים בימינו הם המתכננים והאחראים על עיצוב המבנה , ישנם אדריכלים שמתמחים בנוסף על התכנון גם על עיצוב פנים . אדריכלים כיום מסווגים לקטגוריות או יותר נכון לומר יש התמחות של אדריכל לכל נושא.

אדריכל מבנים

– מתמחה בתכנון מבנים ישנם אדריכלים שמתמחים במבני מגורים ויש אדריכלים שמתמחים במבנים תעשייתיים.

אדריכל נוף

– קבוצת אדריכלים זו מתמחה בעיצוב נופים והשתלבות מבנים עם הנוף הסובב. לרוב אדריכל נוף עוסק בתכנון שטחים פתוחים כגון פארקים, טיילות וגנים.

אדריכל עירוני

– תחום זה של אדריכלים הוא תחום התמחות בתכנון ערים , ייעוד מבנים ומיקום אזורים כגון בתי ספר, פארקים וכדומה.

אדריכל פנים

– אדריכל שבנוסף על תכנון מבנים יש לו ידע בעיצוב פנים. הביטוי אדריכל פנים הינו הכלאה בין אדריכל למעצב פנים.