5 סיבות טובות להשקיע בדירה מעוצבת אדריכלית

"שלשה מרחיבין דעתו של אדם אלו הן דירה נאה ואשה נאה וכלים נאים" (מסכת ברכות פרק נ"ז פסוק ב'). כבר חז"לינו, בחוכמתם הרבה, עמדו על חשיבותה של דירה נאה על איכות החיים של הדרים בה. אמנם, כיום, אנחנו מבלים זמן רב מחוץ לביתנו (בעבודה ובפעילויות אחרות) אבל, לכן, חשוב שבעתיים, כי כאשר אנחנו שבים אליו, הוא לא יהיה סתם "מקום להניח את הראש", אלא בית אמיתי עבורנו, במלוא מובן המילה.

 

ישנן סיבות רבות להשקיע בדירה מעוצבת, המותאמת לכם מבחינה אדריכלית, הנה כמה מהבולטות שבהן:

 

  • ניצול נכון של חלל – לכל דירה יש שטח נתון, אולם, אם נסתכל על שתי דירות זהות מבחינת שיטחן, שהאחת מתוכננת נכון והשנייה איננה כזו, נבחין כי הדירה המעוצבת נראית הרבה יותר גדולה ומרשימה מרעותה. לפעמים, שימוש בחצאי-קירות (קירות נמוכים) או במחיצות דקורטיביות מעוצבות יכול ליצור את האשליה של חלל פתוח וגדול.
  • תכנון נכון חוסך משאבים – תאורה ומיזוג הם שני משאבים אופייניים המהווים דוגמא לאלמנטים אשר תכנון אדריכלי נכון קובע רבות לגבי האפקטיביות שלהם. פתיחת חלונות גדולים לכיוון בו השמש מצויה לאורך היום, למשל, יכול לחסוך לכם את הצורך בתאורה ולצמצם את הוצאות החשמל. מיזוג אוויר (חימום או קירור) הזולג בין חדרים שאי אפשר להפריד אותם הרמטית אף הוא עלול לגרום לניפוח ללא הצדקה של חשבון החשמל.
  • פונקציונאליות – דירות (למשל, בעת התרחבות המשפחה) עלולות לעיתים, להפוך לקטנות מידי עבורכם, כששני ילדים נאלצים להצטופף ולהדחק בחדר אחד. כאשר מדובר בשני ילדים ממגדר שונה, או כאלה שהפרש הגילאים ביניהם גדול בצורה משמעותית, הבעיה גדולה בהרבה, בגלל סגנון עיצוב החדר הנדרש לכל אחד מהם, שעות העירות השונות וכד'. את החוסר בפונקציונאליות אנחנו עלולים לחוש גם בחדרים אחרים, לא רק בחדרי הילדים, לדוגמא, במטבח (חוסר במשטח עבודה מספק או בשטחי אחסון לכל הכלים שלנו), בחדר האמבטיה והשירותים (כאשר הם נמצאים בחדר אחד ואחד מבני הבית מתקלח, אף אחד אינו יכול להשתמש בשירותים) ואף בסלון ובפינת האוכל.
  • בית אמור להרגיש כמו בית – רובנו זוכרים את בית ילדותנו בערגה רבה. אנחנו לאו דווקא זוכרים את הקירות עצמם, אלא את תחושת הביטחון שהוא השרה עלינו כילדים. התחושה הזו נובעת מהאווירה הכללית שבית מעוצב יוצר. הוא משרה חמימות, תחושה של מקום שאנחנו רוצים לשוב אליו. יצירת מקום כזה, הוא כמעט הדבר הטוב ביותר שתוכלו להעניק לילדיכם.
  • דירה מעוצבת שווה יותר – שוויה של דירה מעוצבת בשוק הנדל"ן גבוה יותר ממחירה של דירה זהה שבה לא הושקעה מחשבה. כך, שאם בעתיד תחליטו למכור את דירתכם המעוצבת, תוכלו לדרוש עליה סכום גבוה יותר במדרג מנעד המחירים של דירות זהות.

 

לסיכום:

לדירה מעוצבת מבחינה אדריכלית ישנם יתרונות רבים על פני דירות אחרות. מנינו כאן רק כמה סיבות בולטות, אולם יש עוד רבות אחרות מלבדן. השורה התחתונה היא שדירה שעוצבה עבורכם ולפי צורכיכם, תמיד תהיה מתאימה לכם הרבה יותר, מדירה שלא הותאמה לאורח חייכם ולדרישותיכם.

צור קשר

בואו נפגש לקפה ונתכנן את הבית שלכם ביחד.

דילוג לתוכן