עיצוב חנות ולקוחות – סוד ההצלחה

האתגרים בעיצוב חנויות

אחד הדברים שמאתגרים יותר מעצבי פנים הוא מהלך עיצוב פנים של חנות.
בעבר היחסית לא רחוק כל בעל עסק, בעל מכולת או חנות כזו או אחרת היה מאופיין במוצרים אותם מכר, ממכולת היו מוצרי מזון, החנות מוצרי חשמל מכרו – מוצרי חשמל ובחנות הספרים מכרו ספרים.
התחרות בין העסקים הייתה נמוכה יחסית מכיוון שכל אחד התמקצע בתחומו, והלקוחות היו מגיעים בקביעות לאותה מכולת או חנות.
לקוחות העבר נקראים גם " פרפרי מונרך " (= דנאית מלכותית) ההקבלה נובעת מכך שפרפרי המונרך נודדים מדי שנה למקומות קבועים והמסע הינו בן 4,800 קילומטרים, והם מקפידים לשוב ולחזור לאותם מקומות בדיוק.
כך היו בעבר הלקוחות, אולם כיום איך כך פני הדברים והלקוחות אינם שומרים אמונים למקום אחד.
כדי לגרום ללקוחות לחזור אלינו לחנות שוב ושוב עלינו לפעול בכמה מישורים, מישור השיווק, הפרסום והנראות.
כאן נכנס לתפקיד האתגר של מעצבי פנים, כיצד לעצב את החנות כך שתגרום ללקוח א – לרכוש ו ב' לחזור שוב ולרכוש.

עיצוב פנים מטבעו הינו אקט המצריך חשיבה מושכלת ומעמיקה על אחת כמה וכמה העיצוב פנים של חנות, כאן איננו בודקים מול בעל הדירה מה שאיפותיו וחלומותיו אלא אנו במהלך עיצוב פנים של חנות צריכים לקלוע למגוון רחב של לקוחות מסוגים שונים.

מעצבי פנים משלבים 3 עקרונות בסיסיים שמתווים את מהלך עיצוב החנות:

הראשון – תנאי שטח – מה גודל החנות, גובהה, לאן היא פונה , האם השמש יוקדת על חלון הראווה, האם יש חלון ראווה בכלל וכו'.
השני – צרכים – מה באמת צריך ? על זה צריך לחשוב ב 2 כובעים גם כבעל העסק אבל במיוחד כלקוח.
השלישי – תקציב לעיתים הרצוי והמצוי אינם נפגשים בשל תקציבי שאינו מספיק. לכן חשוב לבחון קודם את התקציב ואח"כ לראות מה ניתן לקבל בעדו.

מעצבי פנים מקצועיים חייבים להרגיש את השטח, רק בדרך זו ניתן להבין ולתכנן את עיצוב פנים החנות. יחד עם זאת ניתן לתאם ציפיות מול בעל העסק בהתאם לחלל החנות.
עיצוב פנים מעבר ליכולתו של המעצב מצריך תקציב, לעיתים זהו תקציב רחב ולעיתים מצומצם, חשוב לבחון את צורכי הלקוח ולהתאים את הציוד והריהוט הנדרש לתקציב.
מעצבי פנים איכותיים מבינים את הצרכים לעומקם ויכולים לתת תכנון מלא מהיסוד ועד גמר ביצוע אולם לעיתים כדאי ואולי עדיף שמעצב פנים יכין מספר תוכניות עיצוב שיוכלו לתת מענה לתקציבים שונים, לעיתים תוספת קטנה תפתור בעיית חוסרים רבים.
השלב הבא בתהליך עיצוב פנים של החנות הינו הכנת תוכניות מדויקות, תוכניות אלו מחולקות לכמה חלקים שכוללים תוכנית עיצוב פנים, חישוב כמויות והערכת מחיר.
התוכניות הנ"ל מוגשות לבעלי המקצוע השונים לצורך תחילת עבודה.
אופן עיצוב פנים החנות חייב לקחת בחשבון את הגורם האנושי המוגדר כסוג של בעייתי והוא הלקוחות.
בכל שלב ושלב בתהליך עיצוב הפנים יש לתת דגש על הלקוחות . מעצבי פנים שמתמחים בעיצוב חנויות יודעים לקחת את הלקוח ואת מוצרי החנות וליצור שלמות ביניהם. בדרך זו אחוז הצלחת המכירה עולה באחוזים רבים. עיצוב פנים החנות ממש מלווה את הלקוח מרגע כניסתו לחנות דרך כיוונו למוצר אותו הוא מחפש ועד לביצוע העסקה עצמה.

לסיכום עלינו לזכור כי nעצבי פנים בעלי התמחות בעיצוב פנים של חנות יודעים ומבינים את דרכו של הלקוח, מרגע משיכתו פנימה לחנות ועד לרגע ביצוע העסקה.

צור קשר

בואו נפגש לקפה ונתכנן את הבית שלכם ביחד.

דילוג לתוכן