מתכננים בית חדש או שיפוץ נרחב?

אדריכל תפקידו לתכנן תוכניות שבסופו של יום יוצאים לביצוע, את ביצוע תוכניות האדריכל מבצעים בעלי מקצוע שונים, רצפים, חשמלאים אינסטלטורים וכדומה. ישנו זרם בעולם האדריכלים ומעצבי הפנים שחוטא למטרה ומציג מצג מטעה כאילו והם אדריכלים. ראו הוזהרתם, אדריכל הינו בעל מקצוע שיש לו תעודה רשמית שמוכיחה כי הוא רשום בפנקס האדריכלים והמהנדסים ורישיונו בתוקף,  כל דבר אחר מלבד זה אינו אדריכל ואף אינו מורשה לתת מענה אדריכלי לשום פרויקט. להלן ציטוט חלקי מהחוק: "הקריטריונים לקבלת רישיון באדריכלות הינם:

–           3 שנים רישום בפנקס המהנדסים והאדריכלים

–           התמחות בתחום זה במשך תקופה זו…". את הקריטריונים המלאים לבקשת רישיון אדריכלות תמצאו באתר משרד הכלכלה תחת הקטגוריה : רישוי בארכיטקטורה. אלו הם החוקים ואי ציות להם עלול להיות משמעותי ואף להביא לסכנת חיים.

אם כך מהו אדריכל פנים?

כאמור בפסקה הראשונה אדריכל הוא אך ורק מי שיש לו רישיון בר תוקף, אולם לא אחת תמצאו מעצבי פנים שהתחילו את לימודם והם בעלי תעודת "הנדסאי / הנדסאית אדריכלות" אלו אף יציגו את עצמם כמורשים לתכנן ולסרטט אך בפועל החוק היבש אוסר עליהם לבצע כל פעולת תכנון ובנייה. מצג מטעה זה יוצר רושם אצל הלקוחות כי עומד מולם אדריכל. ישנם לא מעט סכנות בעניין ועליכם לקחת בחשבון כי אדריכל הוא מקצוע בפני עצמו ואין קיצורי דרך. אם כך אז מה הוא אדריכל פנים?, אדריכל פנים הוא למעשה מושג שנוצר מאילוץ, אדריכל בעל רישיון לעשוק באדריכלות עם ידע והתמחות בעיצוב פנים מקבל את התואר "אדריכל פנים" אולם להיפך הדבר לא קיים כלל וכלל, מעצב פנים לעולם לא יהיה אדריכל.

באתר כתוב אדריכל פנים או אדריכלית פנים

נכנסתם לאתר של "אדריכל" או "אדריכלית" וראיתם כי באמת את כל האדריכלות פנים ועיצוב הפנים בוצעו על ידי אותו בעל מקצוע, אל תתעו לחשוב בקלות דעת כי בזה מסתיים בעניין, חשוב לזכור כי לפני כל פרויקט שיעמוד לפניכם בנושא הבניה, ברגע שאתם שוכרים בעל מקצוע בקשו לראות רישיון בתוקף, אל תתפשרו על מהנדס או מהנדסת או הנדסאי אדריכלות , זה פשוט לא זה, במקרה הטוב התכנון יהיה לקוי ואילו במקרה הגרוע הוא יהיה סכנת חיים.

צור קשר

בואו נפגש לקפה ונתכנן את הבית שלכם ביחד.

דילוג לתוכן