מנורות תקרה – כיצד בוחרים את המנורה הנכונה

כל חדר זקוק לכמה סוגים של מנורות אשר יאירו אותו ובין היתר למנורות תקרה.זה נכון לחדרים עם חלונות גדולים אשר נהנים גם מתאורה חיצונית וזה נכון בוודאי גם לחדרים קטנים או חדרים שאין בהם חלונות. בחירת מתבצעת בדרך כלל על פי מספר פרמטרים אותם נציג כאן ביחד, על מנת להקל עליכם את האפשרות לבחור בצורה חכמה את מנורות התקרה המועדפות עליכם.

מי שמבקר בחנויות למוצרי תאורה ועיצוב הבית יכול לראות, שבשנים האחרונות חלו תמורות רבות בכל הקשור לתחום של מנורות תקרה. העיצובים השתנו, הגדלים השתנו, מנורות תקרה הפכו להיות הרבה יותר מיוחדות ומעניינות. למעשה אנחנו יכולים לראות כיצד מנורות תקרה הפכו לחלק בלתי נפרד מהעיצוב הכולל של החדר ולכן גם לוקחים אותן בחשבון כשמעצבים את החדר באופן כולל, לא משנה אם מדובר בחדר שינה, סלון, מטבח או אפילו במשרד. ההסתכלות על מנורות תקרה איננו רק בצד הפרקטי שלהן אלא גם בצד של העיצוב.

פרמטרים לבחירת מנורות תקרה

הפרמטר הראשון הוא שטח החלל. ככל שהחלל יותר גדול, כך נשתמש ביותר מנורות תקרה, או לחילופין במנורות תקרה יותר גדולות. כיום נהוג להתקין יותר מנורות תקרה קטנות מאשר להתקין מנורת תקרה אחת גדולה, ולו מהסיבה שמבחינת עיצוב זה לא משתלם. מבחינה כלכלית יש לומר, שכיום אפשר למצוא מנורות תקרה זולות ויפות, אשר גם צריכת החשמל שלהן נמוכה ולכן משתלם יותר להתקין מספר מנורות מאשר נורה אחת גדולה.

הפרמטר השני הוא סוג החדר. יש הבדל בין מנורות תקרה לסלון לבין מנורות תקרה לחדר ילדים או חדר שינה. בעוד שבראשון נהנה ממנורה גדולה ומשמעותית, הרי שבמקרים אחרים נעדיף מנורות אינטימיות יותר, מצומצמות יותר, מנורות יותר צנועות. ההבדל טמון לא רק בין חדרי הבית אלא גם בהבדלים שבין חדרי הבית לחדרים במשרד או בחללים אחרים שקשורים למקומות עבודה.

הפרמטר השלישי מתייחס לפריסה של המבנה. היתרון של מנורת תקרה הוא שהיא מורידה אור מלמעלה למטה, ולכן היא מספקת תאורה רחבה, זו להבדיל ממנורת שולחן שמספקת תאורה מצומצמת ונקודתית. הבעיה היא, שצריך להתייחס לפריסה של החדר על מנת לדעת היכן למקם את המנורה ובאיזו מנורה לבחור בשביל שהאור ירד בצורה נכונה, וכיצד היא תאיר בצורה מדויקת בכל מקום או לפחות במקומות שאנחנו צריכים שתהיה שם תאורה.

הפרמטר הרביעי הוא העיצוב של המקום. אנחנו לא נציב מנורות תקרה גדולות בחדרים קטנים שהן יבלטו ויעלימו את כל העיצוב מסביב. אנחנו גם לא נציב מנורות קטנות מדי שאי אפשר לשים לב אליהן וייעלמו בעיצוב הכולל. נעדיף תמיד לבחור מנורות תקרה שמתכתבות עם העיצוב הכולל של החדר, הן מבחינת צבע והן מבחינת חומר. כך השילוב יהיה אופטימאלי, ויהפוך את החלל לתצובת עיצוב אחידה.

 

צור קשר

בואו נפגש לקפה ונתכנן את הבית שלכם ביחד.

דילוג לתוכן