בחירה נכונה של פרקט לבית יכולה להפוך את מראה הבית למרשים, ייחודי ובעל אווירה נעימה וחמימה, ללא מאמץ רב וללא הוצאה כספית גדולה מאוד. זו הסיבה לכך שכיום רבים בוחרים להחליף את רצפת הקרמיקה בבית בפרקט איכותי, לעיתים בכל הבית, ולעיתים רק בכמה חדרים ספציפיים.

סוגי פרקטים

בכדי לבחור בצורה נכונה את הפרקט לבית שלכם, חשוב להכיר את סוגי הפרקטים השונים, ואת היתרונות והחסרונות שיש לכל אחד מהם:

 

  • פרקט עץ מלא (גושני) – פרקט המיוצר מעץ טבעי מלא, ללא עיבוד של העץ. בפרקט מסוג זה נהוג להשתמש בעץ אלון, ולעיתים ניתן לראות שימוש בעצים מסוגים אחרים כמו דובדבן, בוק או הונבה. בשל העובדה שמדובר בעץ טבעי ולא מעובד, זהו הסוג היקר ביותר מבין כל הפרקטים הקיימים, ומחירו יכול לעמוד בין 250-400 ₪ למ"ר ואף יותר מכך.

 

    • פרקט עץ שכבתי – זהו סוג של פרקט אשר עשוי משכבות שונות של עצים. השכבה העליונה של הפרקט היא עץ מלא, והשכבות התחתונות יותר מורכבות מעצים זולים יותר המעובדים יחד עם דבק ונסורת. כיום ניתן למצוא פרקט רב שכבתי (אשר כולל 5 שכבות), פרקט תלת שכבתי ודו שכבתי. ככל שמספר השכבות גדול יותר, כך איכות הפרקט נמוכה יותר, שכן לשכבות השונות יש נטייה להישחק ולהיפרד אחת מהשנייה עם הזמן. המחירים של פרקט שכבתי נעים בין 180-350 ₪ למ"ר, וככל שתבחרו בפרקט בעל מספר שכבות רב יותר, מחירו יהיה נמוך יותר.

 

  • פרקט למינציה – בסוג זה של פרקט לא עושים כלל שימוש בעץ, אשר עלותו גבוהה יותר, ומייצרים אותו מחומרים סינטטיים תעשייתיים אשר מוזילים את עלות היצור שלו בצורה משמעותית. כיום, בעיקר בשל מחירו הזול, פרקט הלמינציה הינו הפרקט הפופולארי ביותר בישראל. עלות פרקט למינציה יכולה לעמוד על מחירים של 60-150 ₪ למ"ר, תלוי באיכות הפרקט.

 

חשוב להבין כי הבחירה בין פרקט עץ לבין פרקט סינטטי אינה יכולה להתבצע רק על סמך מחיר. יש לקחת בחשבון שיקולים נוספים כמו עמידות (עץ מלא עמיד הרבה יותר מלמינציה), עיצוב (בלמינציה ניתן למצוא מגוון רחב יותר של אפשרויות עיצוב מאשר בעץ), עלות לטווח ארוך (תחזוקה וכדומה) ועוד. כל אלו יסייעו בבחירה נכונה יותר.

הגימור של הפרקט

במידה והחלטתם לבחור פרקט עץ, חשוב שתיקחו בחשבון גם את רמת הגימור שלו, אשר תשפיע על ההנאה שלכם ממנו. כיום ניתן למצוא גימור בשכבת לכה ובשכבת שמן, כאשר ביניהם 3 הבדלים:

  • מרקם – גימור לכה מעניק מרקם חלק יותר לפרקט מאשר גימור שמן.
  • עמידות – לכה עמידה יותר מפני שריטות או חבלות.
  • מחיר – גימור לכה זול יותר (לא באופן משמעותי אמנם) מגימור שמן.


המאמר נכתב עבורכם בחסות מותג היוקרה הבינלאומי Xilo1934 מתחם החממה.