חותם אדריכלים, מבנים כמו ילדים

כל בניין, מבנה או חלל שעוצב על ידי אדריכל ניכרים בו הסימנים המזהים. אדריכלים רבים כלל לא חורטים את שמם על התוצרת הסופית מהסיבה שהחותם שלהם הוא סגנון וסוג עיצוב המזוהים עימם. על מנת לבחור אדריכל טוב עלינו ראשית לבחון את המבנים אותם בנה, צורתם וסגנונם יתנו לנו מידע רב מאוד עוד הרבה לפני שפגשנו את האדריכל עצמו.

יתרה מכך ניתן לשייך או נכון ולדמות את התוצרים של אדריכלים מסוימים כאילו ואלו היו ילדיהם שלהם, הסיבה היא שהם כול כך מזוהים ובעלי סימני היכר של האדריכל כאילו והיו בניו. יתכן כי הדברים יבואו לידי ביטוי בקווי העיצוב או בצורת החלונות ואולי בחלוקה הפנימית, לא משנה היכן אבל תמיד ניתן יהיה לזהות אותם.

אדריכל והתאמת המבנים לצרכים

בזכות העובדה שיש לחלק מהאדריכלים קו מנחה שמגדיר אותם ניתן לבחור אדריכל בהתאמה מלאה. וזאת בהנחה שיש לנו סגנון רצוי. אולם לא לכולם מתאים הדבר. יתכן כי קו עיצוב מסוים מתאים לחלק מהאוכלוסייה ואילו קו אחר לא. אדריכל מיומן ומקצועי מתאים את עצמו לסביבה ולצרכים. כאשר בראש ובראשונה צורכי הלקוח נבחנים ונלקחים בחשבון. על ידי גמישות זו של האדריכל ניתן ליצור ככל העולה על הדמיון.

אדריכלים מעצבי הסביבה שלנו

אדריכלים רבים רואים בכל פרויקט מהלך שאין להקל בו ראש, כל תכנון הינו אחד ואין שניים כאלו. המקצועיות של האדריכל באה לידי ביטוי כאשר ישנה הצלחה בתכנון נכון ואיכותי של מבנה ושילובו בהתאמה מלאה עם הסביבה. נוף כפרי עם בניין רב קומות אינו יוצר את הסינרגיה בין המבנה לחלל החיצוני.

כאשר אדריכלים ניגשים לפרויקט ראשית הם בוחנים את הסביבה ומבינים את תנאי השטח. לרוב גם תוכניות ערים נבחנות וזאת על מנת ליצור תכנון שמשתלב עם הסביבה. אמנם ישנם אדריכלים שהתמקצעתם היא אדריכלות נוף ותכנון ערים אולם הכוונה היא לשילוב של הסביבה עם המבנה המתוכנן.

בפעם הבאה שאנחנו רוצים לבחור אדריכל עלינו לבדוק את המבנים אותם בנה ולנסות ולמצא אדריכל שמבניו או מרבית המבנים אותם תכנן שונים זה מיזה, הדבר יעיד על אדריכל שיש ביכולתו ליצור ולתכנן מבנים ללא כל סימני קביעות ומאפיינים. על ידי בחירת אדריכלים כאלו נוכל לקבל תיכנון מקורי מיוחד שמתחשב בצריכים שלנו ולא בחותם הקבע של האדריכל.

צור קשר

בואו נפגש לקפה ונתכנן את הבית שלכם ביחד.

דילוג לתוכן